Проект:
Национална система за спешни повиквания 112, включва шест центъра за приемане и обслужване на спешни повиквания към телефон 112 разположени съответно в София, Русе, Варна, Бургас, Кърджали и Монтана.
Проектът бе възложен за изпълнение от Министерството на извънредните ситуации (МИС).
Реализиран е за 9 месеца от фирма Контракс в партньорство със „Сименс Ентърпрайз Комюникейшънс“.
Обхватът на системата за спешни повиквания включва 6 регионални центъра за спешни повиквания, всеки от които се намира в един от икономическите региони за планиране на страната. Центровете са разположени в София, Русе, Монтана, Бургас, Кърджали и Варна, функционално напълно идентични.
Системата е 100% хомогенна, т.е. възможно е всеки център да приема повиквания от всяка точка в страната (включително географски области извън съответния район за планиране). Гражданите биват обслужвани по един и същ начин във всички центрове. Ако няма свободни оператори в един център, обажданията се пренасочат автоматично към свободни оператори в друг център. В случай, че един от центровете не е достъпен поради повреда, повикванията към него се пренасочват към друг център.
Системата използва съвременна високо надеждна комуникационна платформа, разработка на „Сименс“.
Постъпващите в системата обаждания не могат да бъдат „пропуснати” при отпадане на който и да е от 6-те центъра, тъй като автоматично функциите му се поемат от друг център и повикванията се преразпределят. Всички разговори се записват и се съхраняват в архив с цел прослушване на по-късен етап, ако е необходимо.
В службите за спешно реагиране (полиция, пожарна, спешна медицинска помощ и гражданска защита) са инсталирани компютърни конфигурации, които имат директна връзка до информационната среда на системата. Възможно е да се ангажират едновременно няколко служби и да се направи конферентен разговор между тях и координатор/оператор в център 112.