NEC Computers обяви старта на своя революционен Виртуален компютърен център (Virtual PC Center – VPCC): новаторски хардуерен и софтуерен продукт за виртуални работни станции, обединяващи изчислителна техника и IP телефония. Като обединява глас и данни, Виртуалния компютърен център с клиент тип терминал прави администрирането на работните станции по-лесно, като същевременно намалява разходите и осигурява защита на данните. При това така се дава възможност за истинска мобилност на потребителите, които имат достъп до работната си среда където и да се намират, без значение дали са на работното си място или работят от разстояние. Въвеждането на ново поколение клиент терминал предлага мултимедийни възможности равни на тези на персоналния компютър.
Архитектура на глобалното решение на виртуален компютърен център
Архитектурата на това глобално решение е базирана на 4 ключови елемента:
- Клиентска работна станция: потребителя има достъп до изключително мощен клиент терминал за видео и аудио благодарение US100 (като статична работна станция и TCM160 за мобилните модели). Телефонната слушалка може да бъде директно свързана към US100, позволявайки “peer to peer” връзка за вътрешни разговори и следователно заобикаляйки VoIP сървъра.
- Виртуален сървър: състои се от сървъри NEC Express5800 120 Ri2 (2U дву-процесорни системи, монтирани в шкаф), към които са свързани клиентите терминали. Върху този сървър е инсталирана “middleware” технологията на VMware ®, с което става възможно всеки виртуален компютър да има достъп до собствената си Microsoft ® Windows ® XP Pro среда, оборудвана с приложения и VoIP софтуер. Данните на потребителя може да бъдат съхранени на дисковете на сървъра, NAS или SAN. Всеки сървър може да поддържа до 20 виртуални клиента.
- Администраторски сървър: единична конзола Sygma System Center, изпълнена на сървър NEC Express5800 110 Ej (еднопроцесорна система, работеща на Microsoft® Windows ® Server 2003). Той поддържа профилите на виртуалните персонални компютри и позволява разгръщането на приложения и пачове, както и приложения на правила за динамично разпределяне на ресурс.
- Сървъра NEC’IP telephony SV7000: предоставя услуги глас през интернет протокол (Voice over IP) и поддържа до 16000 връзки.
Решението на NEC за разработка на VPCC продиктувано от развитието на еволюиращия корпоративен пазар
С виртуалния компютърен център NEC ще увеличи своя пазарен дял в сектора на клиент терминали.
Според IDC този пазар ежегодно нараства с повече от 22% и ще представлява приблизително 12% от европейския пазар на работни станции към 2010 г.
Виртуалния компютърен център предлага стратегия и конкретен отговор на текущите предизвикателства и насоки на IT сцената като бюджетни ограничения и все по-увеличаващите се изисквания за сигурност. Той постига това и същевременно се ползва от предимствата на новите технологични възможности като VoIP.
Например това решение е идеално за телефонни централи във всеки промишлен център, както и за работни станции, предназначени за административни функции в големи организации, като счетоводства, администрация на продажби и човешки ресурси.
Виртуалния компютърен център е ориентиран също така и към секторите за образование и обучение, здравеопазване и доставчици на външни услуги и услуги за управление на средства.
При разработката на това решение NEC се базира на своето експертно познаване на компонентите, мрежите, телекомите и изчислителната техника.
Отделът за компоненти разработва свръх-мощна система-на-чип LSI за клиент терминал; отделът Мрежи и Телекоми дава своя принос в телефонията по интернет протокол, а отделът за изчислителна техника ги вградда в своите сървъри и софтуерни инструменти за администрация, за да завърши решението.
Виртуалния компютърен център може да бъде инсталиран и разгърнат от NEC и неговите удостоверени партньори, за да пренесат потребителите си в една трансформирана компютърна среда. Услугите, предоставени от виртуалния компютърен център включват проверяващи, мащабиращи и конфигурационни услуги, както и инсталиране и услуги за разгръщане.
“Виртуалният компютърен център е истинска илюстрация за преобразуването на глас/данни и маркира началото на нова ера. Благодарение на нашето решение, отсега нататък компаниите имат достъп до комбинации от данни и глас в пълно спокойствие и ще имат извънредно позитивно виждане за архитектурата на клиентската работна станция”, утвърждава Жан-Клод Тагер, президент и изпълнителен директор на NEC Computers. “Ние съсредоточихме всичките си усилия върху пускането на този продукт и синергията на комбинацията от дъщерни компании на NEC ни дава възможност днес да предоставим завършено решение, способно да удовлетвори очакванията на нашите клиенти.”
Предимствата на Виртуалния компютърен център
В добавка на технологичния напредък, който представлява това решение, то се поддържа и от резултатите от изследванията на NEC върху еволюцията на клиентската работна станция и нейните предимства за потребителя, администратора, а от там и за цялата организация.
За компанията, VPCC е преди всичко сигурно решение. Терминалния клиент, при който приложенията и данните се съсредоточават на сървъра и клиентските работни станции се лишават от каквито и да било средства за местно съхранение (включително USB ключове), силно намалява риска от злонамерени намеси като вируси, spyware и т.н. и загуба на данни. Четец на идентификационна карта за удостоверяване на потребителя подсилва сигурността.
Освен това Виртуалният компютърен център може да намали общите разходи за притежаване с една четвърт за 3-годишен период в сравнение с традиционния персонален компютър. Централизацията на администрацията на виртуалните компютри в едно единствено място премахва обслужването на място. US100 има жизнен цикъл от около 5 до 6 години.
Влиянието върху околната среда също е грижа на NEC и затова US100 е екологично решение, което консумира по-малко от 13W. Общата енергийна консумация (включително сървъра) е намалена с 50% спрямо традиционните персонални компютри. С по-тихите клиенти терминали и удължения живот виртуалният компютърен център допринася за по-екологична IT среда.
Тази инфраструктура също така има големи предимства от администраторска гледна точка тъй като централизацията на потребителската среда засилва контрола над инсталацията на приложенията. Виртуалната среда улеснява събирането на регресионни тестове за по-просто инсталиране на „кръпките” на приложението. Още повече, че Sigma System Center оптимизира използването на сървърите (динамично разпределение на ресурсите) и вграждането на VoIP архитектура гарантира контролирано съсредоточаване и опростяване на инфраструктурата на компаниите.
Накрая, преместването от персонален компютър към виртуален компютърен център не изисква модификация на приложенията. VPCC е вграден в еволюционна архитектура с връзка към директорията на компанията, инсталирането на актуални инструменти за защита, клъстеризацията на сървъра за по-висока надеждност и увеличено пространство за съхранение с NAS или SAN.
За потребителя, VPCC решението предлага истинска мобилност тъй като дава възможност да се възползва от предимствата на неговата персонална система без значение дали става въпрос за софтуер (приложения, данни, електронни съобщения) или телефония (телефонна линия, телефонен указател, гласови съобщения). Работната среда може да бъде навсякъде, където се намира потребителя, и от всяко US100 или TCM160, вътре във или извън компанията.
Това решение също предлага голямо удобство за потребителя с най-върховата мултимедийна производителност. Благодарение на вградената новаторска система-на-чип LSI, US100 предоставя качество на мултимедия, което няма равно на себе си измежду терминалните клиенти.
Накрая, потребителите работят в тяхната нормална среда с обичайните си приложения. Преместването е прозрачно за тях. Без вентилатор или твърд диск Us100 е тих и мястото, което заема е минимално (155 мм x 104 мм x
34 мм и тежи само 370 гр.).