Управителят на фирма Контракс Йордан Йорданов подписа днес, 25 май 2009 г., договор за изпълнение на проекта „Проектиране и внедряване на Географска информационна система за нуждите на Националната компания „Железопътна инфраструктура”. Контракс е водещ партньор в консорциума-изпълнител по проекта „ЕвроГеоРейл”, в който участват още ЕСРИ България, Лирекс БГ, Евросенс, Геокад-93 и Геотехинженеринг.
Управителят на Контракс Йордан Йорданов (третият от ляво на дясно) и генералният директор на НКЖИ Антон Гинев (шестият от ляво на дясно) подписват договора за изпълнение на проекта „Проектиране и внедряване на Географска информационна система за нуждите на Националната компания „Железопътна инфраструктура”
В рамките на проекта ще бъде планирана и внедрена Географска информационна система (ГИС), която да осигурява база данни с геопространствени параметри за железопътната инфраструктура. Нуждата от подобен проект е декларирана многократно от Националната компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ), каза директорът на „Стратегическо развитие и инвестиционна политика” в НКЖИ Мария Чакърова, и уточни, че това е специфичен проект, за който не много хора си дават сметка, но той е изключително важен за железопътния транспорт. ГИС ще осигури идентифицирането на обектите на железопътната инфраструктура и установяването на тяхното местоположение в пространството, извършването на геоанализи и ефективното управление на инфраструктурните операции. Системата ще позволи следенето и управлението на обекти в реално време. Министърът на транспорта Петър Мутафчиев коментира, че проектът е голяма крачка в създаването на системи за интелигентно управление на ЖП транспорта.
Консорциум „ЕвроГеоРейл" е класиран на първо място на провелата се тръжна процедура за избор на изпълнител за проектиране и внедряване на Географска информационна система за нуждите на НКЖИ. Проектът ще се финансира по Приоритетна ос „Техническа помощ” на Оперативна програма „Транспорт”, 85% от средствата за който са безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие, а останалите 15% - национално съфинансиране.
Договорите за реализиране на проектите „Проектиране и внедряване на Географска информационна система за нуждите на Националната компания „Железопътна инфраструктура” и „Реконструкция и електрификация на железопътната линия „Свиленград – турска граница”, разработен от чешката строителна компания ОХЛ ЖС, са първите подписани договори по Оперативна програма „Транспорт”. Министър Мутафчиев уточни, че прозрачността на процедурите е била водеща при избор на изпълнители по проектите.