Дигиталните решения имат потенциала напълно да трансформират операциите на магазините и клиентското изживяване по всякакъв начин.
Интелигентният търговски обект представлява революция в ритейл сектора, въвеждайки автоматизация и умна технология за оптимизиране на клиентското обслужване, ефективността и управлението на стоките в магазина. Електронните етикети за цени (ESL) са сред ключовите устройства, които улесняват тази трансформация, предлагайки гъвкавост в ценообразуването, точност и повишена ефективност в управление на наличностите. Възможността за интегрирането им с ERP системи открива нови възможности за автоматизация и подобряване на операциите в точката на продажба.
Информирани решения при покупка
Използването на ESL в магазините за бързооборотни стоки дава на клиентите актуална информация за продуктите, включително цени, състав, произход и срок на годност. Подпомагат вземането на информирани решения при покупка, което е особено ценно в динамично променящия се свят на търговията на дребно.
Повишаване на лоялността
Електронните етикети могат да се свързват с мобилното приложение на магазина, което да позволява на клиентите да сканират QR кодове или NFC чипове на етикетите и да получават допълнителна информация, промоции или точки от програмата за лоялни клиенти. Благодарение на тях може да се повиши ангажираността и позитивното преживяване на клиентите, както и да се генерират ценни данни за тяхното поведение.
Оптимизиране управлението на стоките
Електронните етикети могат да се актуализират динамично в зависимост от наличността, търсенето и конкуренцията на продуктите. В резултат, на което се оптимизира управлението на стоките в склада, повишава се конкурентоспособността и се увеличават приходите на магазина. Внедряването на ESL в магазините може да стане чрез интеграция между ERP системи и ESL платформи, като се използва API или FTP за синхронизиране на информацията за продуктите, цените и наличностите, с което се повишава качеството на обслужване на клиента.
Подобряване оперативната ефективност
Въвежда се систематичен подход за управление изписването на цените на стоките в магазина. Не само хардуерът може да се управлява от разстояние, но и съдържанието на екраните може да се генерира чрез шаблон, подаван с данните от базата данни на търговския обект, което минимизира натоварването на операторите в магазина.
Стимулиране на повече продажби
Електронните етикети могат да се използват за рекламиране на свързани или допълващи продукти, които могат да са от полза на клиентите. По този начин могат да се стимулират кръстосаните и надграждащите продажби, както и да се повиши удовлетвореността на клиентите при покупка. Допринасят значително за усъвършенстването на мърчандайзинга, като предоставят гъвкавост при промоции, подобряват визуалното представяне на продуктите и позволяват оптимизация на разположението на продуктите в магазина.
Намаляване изхвърлянето на храна
Съвместяването на изкуствен интелект (ИИ) с ESL предлага иновативни решения за динамично ценообразуване и представяне на продукти, като същевременно роботизираната технология играе ключова роля в намаляването на количеството негодна за консумация храна и поддържането на високо качество на продуктите, както и намаляването на отпадъци от познатите досега хартиени етикети.
Повече за ползите от електроните етикети в ритейла може да научите от консултантите на КОНТРАКС – водещ системен интегратор и представител за България на Hanshow, световен лидер в дигиталните решения за търговски обекти. За контакт: kontrax.bg